اپل یک لنز RF دو اپتیکی جدید Canon را که امسال عرضه می شود معرفی کرد.

 

امروز در WWDC، اپل سیستم عامل Vision OS 2 را برای هدست Vision Pro معرفی کرد که به‌روزرسانی عکس‌ها، به‌روزرسانی‌هایی برای کنترل‌های حرکتی و فشار برای محتوای  immersive video را ارائه می‌دهد.اپل immersive video را سخت تر می کند. علاوه بر توانایی ضبط immersive video با استفاده از آیفون، که از زمان عرضه Vision Pro یک گزینه بوده است، اپل همچنین راه‌های دیگری را برای ضبط محتوا تبلیغ می‌کند. در طول ارائه، اپل یک لنز جدید برای دوربین‌های کانن معرفی کرد – یک RF-S 7.8mm f/4 STM – که می‌تواند ویدیو بگیرد و در صورت ترکیب با Vimeo، امکان مشاهده immersive video را در Apple Vision Pro فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد این دو لنز، فاصله بین لنزهای پشت آیفون را تقلید می‌کنند، و نشان می‌دهد که کانن احتمالاً این لنز را طوری ساخته است که به‌طور خاص برای محتوای Apple Vision Pro immersive کار کند.به نظر می رسد که لنز به EOS R7 متصل است، که نشان می دهد احتمالاً برای استفاده با دوربین های APS-C طراحی شده است، اگرچه این مورد تأیید نشده است. این اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری تا پایان سال به طور کامل راه اندازی خواهد شد.این شرکت همچنین نمونه‌های جدیدی از محتوای immersive video را تبلیغ می‌کند، از جمله ویدیویی که در کنسرت با Red Bull تولید شده است، که – امیدواریم – الهام بخش سازندگان برای تولید محتوای بیشتر برای Vision Pro باشد.فراتر از آن، Vision OS 2 به روز رسانی های بیشتری را ارائه می کند. برای عکس‌ها، اپل راهی برای تبدیل عکس‌های دو بعدی موجود به عکس‌های فضایی پویا اضافه می‌کند. با استفاده از machine learning ، Vision Pro یک عکس را تجزیه و تحلیل می‌کند و نماهای چشم چپ و راست را به تصویری استاتیک و دوبعدی اضافه می‌کند. این یک عکس فضایی با عمق ایجاد می کند که می تواند در Vision Pro مشاهده شود.

 

اپل همچنین استفاده از Vision Pro را برای نگاه کردن(جستجو کردن) به کتابخانه‌های عکسدار همراه با Share Play در داخل برنامه عکس آسان‌تر می‌کند. این شرکت می‌گوید که مانند رفتن به یک کتاب عکس با شخصی در کنار شما است، حتی اگر هزاران مایل دورتر باشد.

کانن واقعیت مجازی (VR) و Immersive Content را جدی می گیرد.

در اوایل سال جاری، کانن گفت که به روندهایی که در VR و Immersive Content مشاهده می کند، پاسخ خواهد داد.

Tetsuji Kiyomi، مدیر مشاور و واحد اجرایی در عملیات تجاری ارتباط تصویری در Canon، در ماه فوریه به PetaPixel گفت: « با نگاهی به روندهای بازار از سال گذشته تا امسال، می توانم بگویم که از نزدیک، شاهد افزایش تقاضا برای VR هستم. بنابراین فکر می‌کنم قطعاً تقاضا برای 3D، VR و AR افزایش خواهد یافت.»

Go Tokura، مدیر اجرایی ارشد و معاون گروه تصویربرداری در Canon گفت: «بازار واقعیت مجازی حتی قبل از اینکه اپل Vision Pro خود را عرضه کند، در حال گسترش بوده است. » او همچنین افزود “اما با انجام این کار، من فکر می کنم که فشار دیگری برای گسترش این بازار خواهد بود. و از آنجایی که وضوح Vision Pro بسیار بالا است، آنچه می شنویم این است که در حال حاضر ممکن است یافتن یک سیستم واقعیت مجازی با وضوح کافی برای Vision Pro دشوار باشد. ”

در آن زمان، مدیران Canon گفتند که هیچ راه حلی برای دوربین وجود ندارد که بتواند محتوا را با وضوح کافی ضبط کند تا از هدست اپل به طور کامل استفاده کند.Yasuhiko Shiomi ، مدیر مشاور و واحد اجرایی عملیات تجاری ارتباط تصویری در Canon ، گفت: «برای بازتولید ویدیو برای ویژن پرو، باید حداقل ۱۰۰ مگاپیکسل داشته باشید. »”بنابراین در حال حاضر، ما نمی توانیم به آن سطح از یک نیاز پاسخ دهیم. اما آنچه که من تصور می‌کنم چه شرکت‌هایی که تصاویر Vision Pro را ارائه می‌کنند باید ۱۰۰ مگاپیکسل با ۶۰ فریم در ثانیه داشته باشند. “با این حال، ناتوانی آن در دستیابی به حداکثر وضوح، آن را از ساخت سخت افزار طراحی شده برای Vision Pro اپل بازنداشته است. در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد لنز نوری RF-S 7.8mm f/4 STM Dual Lens که امروز اپل منتشر کرد، ارائه نشده است، بعید است که وضوح بیشتری نسبت به لنز 5.2mm f/2.8 L موجود ارائه دهد. در حال حاضر، Canon و Apple هر دو نشان می‌دهند که محتوا – هر محتوایی – ارزشمندتر از محتوای زیباتر است.